• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on feb 9, 2017 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    How to: contentkalender

    How to: contentkalender

    Bewust met uw communicatieve uitingen bezig zijn. Weten wat u online zet op welk medium en op welke datum.
    Dit alles gaat heel gemakkelijk met een strakke planning en taakverdeling.

    In deze blog hebben wij het over het opstellen van een contentkalender.


    Wat is een contentkalender?

    Met een contentkalender kunt u doelgerichter aan het werk bij het creëren van content. Het biedt u een jaaroverzicht waarin u kunt aangeven wie, wat, wanneer en voor welke en in elke vorm wordt gepubliceerd. Stimuleer het het creatieve proces door vooraf na te denken. Plan momenten in waarop u uw uitingen plaatst.

    De voordelen van een contentkalender:

    • Inzicht op de benodigde productie van content voor het aankomende jaar;
    • Niet meer met de handen in het haar zitten vanwege een tekort aan inspiratie;
    • Geen last minute stress : deadlines zijn ver van te voren bekend;
    • Hoger terugkerend bezoek door regelmaat en relevantie in de content;

     

    Hoe ziet de kalender eruit?

    Hoe de kalender eruit ziet, is vaak aan degene die hem opstelt. Er kan gekozen worden om de contentkalender simpel te houden, of juist voor een heel uitgebreid model te kiezen.

    Een aantal zaken zijn wel nodig bij het maken van een contentkalender:

    • Datum of weeknummer.
    • Thema/onderwerp van de content.
    • Type van de content ( social media, blog, vlog etc ).
    • Doelgroep.
    • Redacteur ( verantwoordelijke voor de content ).
    • Kanaal.
    contentkalender afbeelding1

    Tips

    Benader de content vanuit jouw doelgroep

    Bedenkt jezelf wie de doelgroep is en waar die doelgroep belang bij heeft. Naar welk soort events gaat je doelgroep, of wat posten zij zelf?
    Wanneer is de doelgroep actief en wanneer zoekt deze het meeste contact met het bedrijf.

    Wanneer je de doelgroep in kaart hebt gebracht, zoek dan naar raakvlakken. Welke events zijn voor mijn doelgroep belangrijk, maar ook voor mij, wanneer zoekt mijn doelgroep contact en wanneer wil ik contact met mijn doelgroep.

    Door dit goed af te stemmen, maak je een goed gebalanceerd contentplan, wat zorgt voor een goede verbinding met de doelgroep op het juiste moment, dit leidt tot een hogere conversiegraad.

    Zie content niet als text, maar denk breder

    Bij het woord content, schieten er mensen omhoog die denken : ik ga dagelijks een blog schrijven, dan komen de klanten vanzelf binnen.

    In de realiteit werkt het totaal anders. Niemand is geïnteresseerd in alleen tekst. Een prospect heeft geen zin om zich eerst door 30 blogs te moeten werken voor er concrete informatie beschikbaar is. De tip die ik wil meegeven is: ga verder dan tekst. Ga fotoshoppen, ga vloggen of schrijf desnoods een whitepaper of case study waarin je resultaten en de genomen stappen goed visualiseert.


    Wilt u uw klantloyaliteit verhogen?

    Vraag dan uw klantbehoud strategie aan. In combinatie met één van onze oplossingen nu 25% korting op de strategie.


    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

     

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>