• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on sep 18, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Hoe werkt een online spaarkaart?

    Hoe werkt een online spaarkaart?

    Een online spaarkaart is de komende jaren enorm belangrijk in loyalty. De fysieke klantenpas of zelfs het inleveren van stempeltjes is gedateerd. Het is tijd om een stap vooruit te zetten met online middelen.


     

    Online spaarkaart

    De online spaarkaart biedt eigenlijk hetzelfde als dat de fysieke klantenpas biedt. Uw klanten worden beloond en zijn herkenbaar voor het bedrijf. Echter, u kunt met een online klantenkaart nog net een stapje extra zetten.

    U kunt er namelijk voor kiezen om meer dan alleen aankopen te belonen, maar bijvoorbeeld alleen al een bezoek aan de winkel. Zo biedt het programma zowel u als uw klanten een extra dimensie in klantrelatie beheer.

    De online spaarkaart werkt eigenlijk heel gemakkelijk. Via een iPad in uw winkel meldt de klant zich aan met alleen naam en e-mailadres. Voor registratie worden alleen 2 basis gegevens gevraagd. Dit komt omdat klanten niet graag een heel formulier in willen vullen voor die paar euro korting. Door slechts twee regels aan informatie te vragen, zal de klant zich sneller inschrijven.

    Na de inschrijving krijgt de klant een e-mail. Via deze e-mail kan de klant een spaarkaart downloaden, een zogenaamd .pkpass bestand. Dit bestand kan gemakkelijk toegevoegd worden aan de Wallet app van de iPhone, of de Passwallet app op Android.

    Deze zogenaamde eWallet kan meerdere passen houden. Dit is dus voor uw klant gemakkelijk, omdat deze alle loyalty cards op één plek heeft.

    online spaarkaart datamatch
    Een spaarkaart in de Passwallet-app op Android


    App vermoeidheid

    Er is een rede dat de eWallet steeds populairder wordt voor winkeliers met loyaliteitsprogramma’s.

    Hun klanten worden zo langzamerhand een beetje app moe. Dat wil zeggen dat men het zat is om voor elke winkel een aparte app te moeten downloaden.

    Als elke winkel een aparte app gebruikt, betekent dit dat straks een ieders telefoon helemaal vol staat met apps van verschillende winkels.

    Hier biedt de eWallet een groot voordeel. Gebruikers hebben namelijk niet alleen loyalty cards op één plek, maar ook e-vouchers van Pathé of boarding passes van verschillende vliegtuigmaatschappijen.

    winkelshomescreen
    De overvolle homescreens worden best vervelend.


    Klantenkaartsysteem kosten

    Bij DataMatch werken wij al 15 jaar met klantgerichte marketing. Dit maakt dat wij een grote variëteit aan loyaliteitsprogramma’s hebben liggen.

    Het hoeft u dus geen fortuin te kosten om een loyaliteitsprogramma op te zetten. Vanaf een eenmalige betaling van €250,- en €40,- per maand start u al met het gebruiken van de online spaarkaart.

     

    online spaarkaart overzicht
    Alle spaarkaarten mooi op een rijtje via de eWallet ( Android )

    Wilt u een online spaarkaart?

    • Goedkoop in gebruik;
    • Past bij uw doelstellingen;
    • Verhoogt engagement;
    • Verhoogt uw omzet.

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>