• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on aug 1, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Hoe verwerk ik de data die mijn programma oplevert?

    Hoe verwerk ik de data die mijn programma oplevert?

    Een loyaliteitsprogramma levert veel klantprofielen en data op. Maar hoe gaat u met de verzamelde data om, zodat u dit kunt inzetten voor communicatie acties?


    Big Data

    We spreken van big data op het moment dat uw data teveel is voor een databasemanagementsysteem. Big data is een term die heel snel gegroeid is. Dit komt omdat steeds meer consumenten zelf data opslaan via social media en ook omdat steeds meer apparaten ( smartphones, wearables en tablets ) enorm veel data binnenhalen. Marketeers gebruiken de verzamelde gegevens graag voor marketing doeleinden.

    Om even een mooi voorbeeld te geven van big data:

    de Amerikaanse supermarktketen Walmart verwerkt meer dan één miljoen transacties per uur. Walmart gebruikt deze data om koopgedrag van klanten te analyseren en kijkt ook naar de aankoop van supplementaire goederen.

    big-data


    Verwerking

    Klantdata moet u op een overzichtelijke manier bewaren. Het Marketing Dashboard kan u daarbij helpen. Hierin staat een overzicht van alle klant profielen en kunt u automatisch uw doelgroep laten segmenteren.

    U heeft inzicht in uw klantprofielen, het aankoopgedrag en ook de gespaarde tegoeden. Deze informatie kunt u gebruiken om per doelgroepsegment een gepersonaliseerde communicatie uiting op te stellen.

    big-data-1


    Wet bescherming persoonsgegevens

    Volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens ( Wbp ) bent u als ondernemer verplicht alle klantdata overzichtelijk op te slaan en bent u verantwoordelijk voor het waarborgen van de privacy van uw klanten.

    Klantdata mag u niet verkopen, tenzij u daar expliciet toestemming voor heeft gekregen van de klanten. Ook mag u de gegevens ook alleen gebruiken voor gerichte campagnes, spam is niet toegestaan. Voor u begint met het opslaan van gegevens, is het handig om de Wet Bewaring Persoonsgegevens nog even goed door te lezen.

    big-data-2

    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>