• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jul 14, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Hoe vergroot een loyaliteitsprogramma mijn omzet?

    Hoe vergroot een loyaliteitsprogramma mijn omzet?

    Een loyaliteitsprogramma biedt vele voordelen. Onder andere klantenbinding en omzetgroei komen hierbij aan te pas. In deze blog wordt behandeld hoe een loyaliteitsprogramma uw omzet kan verhogen.


    Bestedingen

    Een loyaliteitsprogramma is meer dan alleen een spaarprogramma om klanten tevreden te houden. Een loyalty systeem is een volwaardig marketing middel en dat blijkt ook uit de resultaten van bedrijven die met loyaliteitsmarketing werken.

    De gemiddelde besteding van klanten die deelnemen aan het loyaliteitsprogramma zal namelijk stijgen. Onderzoeken en vraagstelling onder deelnemende bedrijven, leidden tot het gegeven dat de gemiddelde klantbesteding 25% is gegroeid.

    Ook hebben ondernemers een groei in het aantal herhaalaankopen gemerkt van 20%. Dit is een oorzaak voor een gemiddelde omzetstijging tussen de 10 en 20%.

    loyaliteitsprogramma-webshop-klantbehoud


    Kostendekking

    Een loyaliteitsprogramma lijkt initieel een flinke investering. Hoewel de investering zich ook niet terugverdient in één maand, is het er wel één die het geld en de tijd waard is.

    Met de verhoogde herhaalaankopen bespaart u een hoop geld, u hoeft namelijk geen retentiecampagnes meer te voeren. Ook is het niet meer nodig om veel geld te steken in acquisitie, namelijk 82,4% van de mensen geeft aan dat ze liever gaan naar een bedrijf met een loyaliteitsprogramma.

    Het is een investering die uw marketingbudget minder bezwaart dan een retentie- of acquisitiecampagne. Op deze manier kunt u tot 20% op uw marketingbudget besparen, alleen met de inzet van een loyaliteitsprogramma.

    Loyaliteitsprogramma-roi


    DataMatch

    Wij van DataMatch verzorgen al ruim 15 jaar klantgerichte marketing. Dit maakt dat op basis van onze ervaring wij voor elk bedrijf een succesvol loyaliteitsprogramma op kunnen zetten.

    Of het nu voor een webshop is, een fysieke winkel of zelfs voor een gehele stad, voor elk probleem is er een oplossing. Onze loyaliteitsprogramma’s kunnen worden afgestemd op uw doelstellingen. Hierdoor kunt u het loyaliteitsprogramma resultaatgericht, maar ook zeker klantgericht inzetten.

    datamatch-starbucks-loyalty-logo


    Meer informatie?

    Voor meer informatie kunt u terecht op onze loyaliteitsprogramma pagina. Hier vindt u informatie over al onze loyaliteitsprogramma’s. Ook kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>