• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on mei 30, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Loyalty om omzet te verhogen

    Loyalty om omzet te verhogen

    In het huidige ondernemersklimaat is het niet bepaald rozengeur en maneschijn. Organisaties kampen met verliezen en het publiek blijft weg. Met loyalty marketing kunnen bedrijven echter hun omzet verhogen.


    Loyalty

    Een  loyaliteitsprogramma is een programma waarmee bedrijven hun bestaande klanten, loyale klanten te maken. Zo’n programma kan verschillende vormen aannemen. De meest bekende vormen hiervan zijn bijvoorbeeld de koopzegels in de supermarkt, de stempelkaarten en de oude vertrouwde klantenkaart.

    In het mobiele tijdperk waar we in leven is het echter tijd om afscheid te gaan nemen van de traditionele loyaliteitsprogramma’s. Klanten willen alles op één plek hebben, dit is makkelijker, zeker met de hoeveelheid aan klantenkaarten die elk huishouden gemiddeld bezit.

    loyaliteitsprogramma-webshop-klantbehoud


    Omzetgroei

    De inzet van loyalty is op de langere termijn winstgevend. Veel start-ups durven er nog niet goed aan omdat dit in het begin een investering is, maar deze betaalt zich met het verloop van tijd in meervoud terug.

    Elk bedrijf heeft klanten, deze klanten komen afhankelijk van het aanbod bij dit bedrijf langs. Een klant komt in eerste instantie bij een bedrijf binnen vanwege de verhouding tussen het aanbod en de prijs, dit noemen wij de ‘slimme klant’. Een slimme klant zal altijd kiezen voor de beste kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs.

    Met een loyaliteitsprogramma kunt u van de slimme klanten die bij uw bedrijf komen, heel gemakkelijk een loyale klant maken. Door een programma in te zetten kunnen klanten bij uw winkel sparen voor korting, tegoedbonnen of andere leuke premiums. Zo maakt u het aantrekkelijk om terug te komen.

    Dit werk omzetverhogend doordat de klant niet langer gaat waar het aanbod beter is, maar eigenlijk direct terugkomt naar de winkel waar de klant lid is van het loyaliteitsprogramma. Een doel stellen werkt voor de klant dus enorm stimulerend. Volgens de statistieken draaien bedrijven die in loyalty investeren 10 tot 20% meer omzet.

     

    Loyaliteitsprogramma-roi


    DataMatch

    Wij van DataMatch verzorgen al ruim 15 jaar klantgerichte marketing. Dit maakt dat op basis van onze ervaring wij voor elk bedrijf een succesvol loyaliteitsprogramma op kunnen zetten.

    Of het nu voor een webshop is, een fysieke winkel of zelfs voor een gehele stad, voor elk probleem is er een oplossing. Onze loyaliteitsprogramma’s kunnen worden afgestemd op uw doelstellingen. Hierdoor kunt u het loyaliteitsprogramma resultaatgericht, maar ook zeker klantgericht inzetten.

    datamatch-starbucks-loyalty-logo


    Meer informatie?

    Voor meer informatie kunt u terecht op onze loyaliteitsprogramma pagina. Hier vindt u informatie over al onze loyaliteitsprogramma’s. Ook kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>