• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on aug 4, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Hoe kan ik mijn loyaliteitsprogramma verbeteren?

    Hoe kan ik mijn loyaliteitsprogramma verbeteren?

    U heeft de resultaten van uw loyaliteitsprogramma gemeten. Het programma is winstgevend, maar u ziet nog meer potentie mits er een aantal kleine aanpassingen gedaan worden. Maar hoe kunt u uw loyaliteitsprogramma effectiever inzetten en verbeteren?


    Stimulans

    Om uw loyaliteitsprogramma effectiever in te zetten, kunt u kijken naar 2 zaken. De klantparticipatie en uw eigen participatie. Hoe gaat u zelf om met het loyaliteitsprogramma?

    Het belangrijkste is dat u en uw werknemers bezig blijven om klanten te stimuleren. Een klant gaat niet uit zichzelf vragen naar het loyaliteitsprogramma, u moet de klant sturen. Dit is ook een beetje service.

    Aan de hand van dit punt kunt u analyseren of u en uw personeel voldoende tijd steken in het stimuleren van klantparticipatie.

    datamatch-loyaliteitsprogramma-klantenkaart


    Spaardoelen

    Ook spaardoelen hebben invloed op de klantparticipatie. Wellicht zijn de gestelde doelen niet relevant voor de klanten, of vinden ze dat het sparen te lang duurt. Met de KPI’s voor engagement kunt u nagaan of uw klanten wel tevreden zijn met uw loyaliteitsprogramma.

    Ook kunt u de verzamelde data gebruiken om te kijken naar het spaar- en koopgedrag van uw loyale klanten.

    Door de spaardoelen te analyseren en waar nodig aan te passen, kunt u het engagement van uw klanten effectief verhogen. Niemand wil sparen voor een product wat ze niet leuk vinden, zorg dus dat het voor klanten aantrekkelijk blijft.

    klantbehoud


    Technisch

    Ook kunt u nog aan de technische kant naar het loyaliteitsprogramma kijken. Zo kunt u kijken of het systeem wel flexibel werkt en of de aanmelding voor klanten goed vindbaar is. Ook kunt u evalueren of het systeem wel klantvriendelijk genoeg is. Dit kunt u uiteraard overleggen met de verstrekker van het systeem.

    Klanten willen laagdrempelig instappen, dus het liefst zo min mogelijk stappen ondernemen om mee te doen aan het loyaliteitsprogramma. Wellicht sluit uw systeem daar niet op aan. In dat geval is het verstandig om te kijken hoe u het loyaliteitsprogramma nog klantvriendelijker kunt maken.

    loyaliteitsprogramma-opzetten-3

    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>