• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on aug 29, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Hoe kan ik mijn klantloyaliteit verhogen?

    Hoe kan ik mijn klantloyaliteit verhogen?

    Klantloyaliteit verhogen is goedkoper dan acquisitie. Door een effectieve klantbehoud strategie te voeren kunt u zeker 15% van uw marketingbudget besparen en zal uw omzet stijgen.

    Onderzoek heeft aangewezen dat een toename in klantbehoud van 5%, gemiddeld leidt tot een winststijging van 25%.

     


     

    Klantloyaliteit verhogen

    De meest effectieve manier om een impuls te geven aan uw omzet, is door uw klanten loyaal te maken. Loyale klanten besteden gemiddeld meer en doen meer herhaalaankopen.

    Met de onderstaande manieren kunt u onder andere uw klantloyaliteit verhogen:

    Wees altijd eerlijk

    Wees eerlijk in alles wat wordt gecommuniceerd met de klanten. Een loyale klant heeft vertrouwen in het bedrijf en in het merk en komt daarom terug.

    Overstijg  alle verwachtingen

    Doe net een stap extra om positieve emoties op te wekken. Het moet zo zijn dat elke keer als uw merk in beeld komt, de klant daar een goed gevoel bij heeft. Het verlenen van extra service kan hierbij helpen. Zorg voor een bijzondere ervaring.

    Weet wat uw klanten willen

    Hou altijd de behoeften van uw klant in uw hoofd. Door te weten waar klanten naar op zoek zijn, kunt u hier veel effectiever op inspelen. Eigenlijk moet u weten wat uw klant wil, voordat de klant het zelf weet.

    Dit kunt u doen door klantprofielen op te bouwen. Elke interactie tussen de klant en het bedrijf kunt u monitoren. Op basis daarvan kunt u een klantprofiel opstellen.

    Zorg voor veel contactmomenten

    Door uw klanten actief bij uw bedrijf te betrekken, krijgen ze een beter beeld van uw bedrijf en uw merk. Tevens voelen zij zich gewaardeerd en erkend wat leidt tot meer herhaalaankopen. Ook kunt u hiermee betere klantprofielen opbouwen en weet u wat klanten willen.

     

     

     

    klantbehoud strategie

     


    Combineer met een klantenkaart

    Klantloyaliteit verhogen kan prima met de punten die al gegeven zijn.

    Om klantenbinding naar een hoger niveau te tillen, kunt u een klantenkaart gebruiken om uw klanten te binden. Via dit systeem ontvangt u klantgegevens, heeft u inzicht in de communicatie historie en kunt u duidelijk zien hoeveel uw klanten sparen en hoe vaak de klanten komen.

    Een loyaliteitsprogramma kan via verschillende media ingezet worden. Het is alleen van belang een systeem te kiezen wat bij uw ondernemingsdoelstellingen past.

    Wat kunt u met een loyaliteitsprogramma?

    • Klantloyaliteit verhogen;
    • Inzicht krijgen in klantgegevens;
    • Klantprofielen opbouwen;
    • Doelgroepen segmenteren;
    • Gericht communiceren.
    loyaliteitsprogramma-2


    Profiteer !

    Klantloyaliteit verhogen met een goed doordachte strategie kan dus veel opleveren.

    • Retentie van 5% zorgt voor winststijging van 25%;
    • Meer herhaalaankopen;
    • Emotionele binding van de klant;
    • Hoger gemiddeld bestedingsbedrag;
    • Creëren van merkambassadeurs.

    De inzet van loyaliteitsmarketing is zeer voordelig.

    Wat ook voordelig is, is de uitgewerkte klantbehoud strategie van DataMatch. Met deze strategie kunt u gerichte retentiecampagnes voeren en uw klanten makkelijk binden.
    In combinatie met één van de DataMatch oplossingen, krijgt u nu 25% korting op de klantbehoud strategie.

     

    klantbehoud strategie

    Wilt u uw klantloyaliteit verhogen?

    Vraag dan uw klantbehoud strategie aan. In combinatie met één van onze oplossingen nu 25% korting op de strategie.

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>