• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jan 23, 2017 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Het belang van omnichannel

    Het belang van omnichannel

    Na de cross- en multichannel hype, is omnichannel een logische stap vooruit. Daar waar het bij cross- en multichannel vooral draaide om kanalen waarmee een bedrijf haar klant kon bereiken, is de kern van een omnichannel strategie om de klant een volledige ervaring te bieden.


     

    Klantbehoefte verandert

    Een omnichannel strategie stelt een klant centraal. Dat klinkt allemaal heel mooi, maar voor de klant centraal gesteld kan worden, moet een bedrijf eerst weten wie deze klant eigenlijk is.

    Vooropgesteld is, dat het begrip ‘on-demand’ niet alleen meer voor de televisiekanalen geldt. Klanten verwachten dat zij producten kunnen bekijken waar en wanneer zij dat willen, dus via winkel, webshop of applicatie en dat zij bij vragen deze ook beantwoord krijgen wanneer hen het beste uitkomt via de website, in de winkel, via de applicatie of via social media. Een klant moet zelf kunnen kiezen welk kanaal op dat moment voor hen het gemakkelijkst is om te gebruiken.

    Dit zorgt ervoor, dat alle kanalen samen één moeten vormen. Namelijk, de klant moet via de website dezelfde informatie kunnen ontvangen als in de winkel. Dit noemen we simpel gezegd ook wel een 360° klantbeleving bieden.

    omnichannel loyaliteitsprogramma


    Kanalen samenvoegen

    Om een echte omnichannel ervaring aan de klant te bieden, zullen ondernemers alle kanalen met elkaar moeten koppelen.

    Een praktisch voorbeeld hiervan, is dat klanten tegenwoordig een product via de webshop willen bestellen, om dit vervolgens in de winkel af te halen. In dit geval zijn de verkoopkanalen samengevoegd.

    In Nederland zijn veel bedrijven al zo ver dat de verkoopkanalen goed op elkaar afgestemd zijn. Bijvoorbeeld, bij veel bedrijven kan er al gekozen worden in de webshopomgeving om het product in de winkel op te halen.

    Toch zijn we nog lang niet klaar met omnichannel, bijvoorbeeld onze logistieke kanalen zijn vaak nog steeds niet gekoppeld. Een bedrijf wat een verkoop doet, moet dit per direct door kunnen schieten naar de leverancier, waardoor producten ten alle tijde voorradig zijn en klanten nooit te lang op producten hoeven te wachten.

    Het hebben van de juiste omnichannel strategie is veel werk, maar uiteindelijk biedt het de klant een manier om veel vloeiender en simpeler door alle kanalen heen te gaan. De merkbeleving komt centraal te staan.

     

    omnichannel blog


    Omnichannel loyaliteitsprogramma

    Check-ins en aankopen zijn niet langer leidend voor een loyaliteitsprogramma. Ook loyalty gaat mee in de huidige transitie van offline naar online en weet klanten een omnichannel ervaring te bieden.

    Naast een 360° klantbeleving, is er nu ook 360° klantenbinding. Door middel van gamification worden uw klanten uitgedaagd om op meerdere kanalen actief met uw bedrijf bezig te zijn. Zo creëert een omnichannel loyaliteitsprogramma een nieuwe generatie van fanatieke spaarders die zonder dat ze er erg in hebben, heel bewust met uw bedrijf bezig zijn.

    Gebruikers kunnen sparen voor cadeau’s, tegoed, reisjes, een VIP-status. U kunt het zo gek allemaal nog niet bedenken of het omnichannel loyaliteitsprogramma kan het bieden.

    Tegelijkertijd ontvangt u een hoop klantdata, welke u weer kunt gebruiken voor gepersonaliseerde e-mailmarketing of direct mailing. Dit geeft uw klant echt een 360° ervaring.


     

    Meer informatie over het omnichannel loyaliteitsprogramma?

    Wilt u meer informatie over het omnichannel loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

     

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>