• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on aug 18, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Domino’s : Piece of the Pie

    Domino’s : Piece of the Pie

    Domino’s is een multinationale pizzaketen, wie heeft er nou niet van ze gehoord? Domino’s is bekend van hun over het algemeen aantrekkelijke reclames, pakkende slogans en sinds kort voor het nieuwe loyaliteitsprogramma, Piece of the Pie.

     


     

    Domino’s en loyalty

    Daar waar Starbucks in april vriend en vijand verraste door het succesvolle loyaliteitsprogramma aan te passen, pakt pizzaketen Domino’s het succesvolle concept van Starbucks juist op om meer loyaliteit te creëren bij haar klanten.

    Klanten van de pizza grootmacht kunnen nu sparen voor gratis pizza. Het product is geen verrassing, maar wat wel opvallend is, is het feit dat juist Domino’s hier mee begint.

    Internationaal staat het bedrijf bekend als een van de betere pizzabakkers, maar toch voelde het bedrijf het belang van klantenbinding. De inzet is vooral bedoeld om klanten loyaal te maken. En dat is gelukt!

    domino's


    Resultaat

    Het resultaat van Piece of the Pie is vrij indrukwekkend. Het aantal klanten dat bij dezelfde winkel terugkwam in het eerste kwartaal van 2016, is gestegen met maar liefst 6,6%. Dit is tegen alle verwachtingen in dus een geweldig resultaat over maar één kwartaal.

    Klanten worden bij Piece of the Pie niet beloond op basis van het aankoopbedrag, maar juist op hoe vaak er besteld wordt. Iemand die $100,- heeft uitgegeven aan pizza’s, spaart evenveel als een andere klant die $15,- heeft uitgegeven. Het draait bij Domino’s dus niet om het verhogen van het aankoopbedrag, maar om het opbouwen van een klantrelatie.

    domino's


    Domino’s vs Starbucks

    Zoals al eerder beschreven, heeft Starbucks haar succesvolle loyaliteitsprogramma op de schop genomen. Het nieuwe programma van Starbucks beloont het aankoopbedrag en niet de aankoopfrequentie. Dit komt omdat Starbucks graag meer omzet wilde behalen in haar food-producten.

    De omzet van de food-producten van Starbucks nam dit kwartaal met 16% toe, maar het aantal terugkomende klanten nam af. Starbucks behaalt haar doel, ten koste van loyale klanten.

    Domino’s daarentegen, haalt juist nieuwe loyale klanten binnen door het systeem op te pakken wat Starbucks heeft verloochend.
    Zoals gezegd, nam het aantal aankopen in dezelfde winkels toe, steeg de omzet en stond iedereen er van te kijken dat de pizza grootmacht dit resultaat kon behalen.

    Hoewel het systeem alleen in de Verenigde Staten beschikbaar is, is Domino’s er hipper dan ooit.

    domino's

    Wilt u ook een loyaliteitsprogramma?

    Neem dan contact met ons op!

    • Vergroten engagement
    • Vergroten bereik en fanbase
    • Opbouwen klantprofielen
    • Omzet vergroten

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>