• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on apr 30, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Digital marketing in 2020

    Digital marketing in 2020

    In de komende jaren gaat er op het gebied van marketing een hoop veranderen. We zien steeds meer dat de digitale markt gaat overheersen en marketingbureaus zich meer gaan toespitsen op online marketing. De afgelopen jaren hebben we nieuwe marketingtrends waargenomen. De opkomst van mobile advertising, het belangrijker worden van SEO en SEA, de opkomst van content marketing en het ontstaan van branded applications. Maar hoe gaat marketing er in 2020 uitzien?


    Big data

    Het verzamelen van persoonsgegevens is steeds belangrijker aan het worden. Deze informatie wordt gebruikt om doelgroepen gericht te benaderen, maar ook omdat bedrijven graag alles van hun klanten willen weten.

    De voorspelling is dat in 2020, het aantal opgeslagen data 400 procent meer zal zijn dan dat het nu is. Eigenlijk zal in de toekomst alles draaien om data. Niet alleen van mensen, maar ook van objecten en dieren.

    datamatch-marketing-2020-bigdata


    Google

    Bij nieuwe marketing trends loopt Google vaak voorop. Door middel van SEO ontwikkeling, nieuwe manieren van SEA en het toevoegen van de App Index en video’s aan de zoekresultaten, loopt Google al vooruit op ontwikkelingen die gaan komen.

    Per minuut wordt er meer dan 800 uur aan video’s geüpload naar YouTube. De verwachting is dat in 2020 dit getal nog vele malen hoger is en men overal video content terugvindt.

    SEO voor websites zal in 2020 minder belangrijk worden. Informatie zal makkelijker te vinden worden en Google loopt er fluitend achteraan.

    datamatch-marketing-2020-google


    Feed marketing

    Feedmarketing maakt het mogelijk om verzamelde data van verkoopkanalen realtime te bekijken. Dit houdt in dat de verkoper op elk gewenst moment inzicht heeft op de klantgegevens. Ook kunnen bedrijven door gebruik van feedmarketing hun advertenties aanpassen op de realtime voorraad en automatische orders plaatsen. Ook het plaatsen van advertenties en biedingen gaat allemaal geautomatiseerd worden door middel van feedmarketing.

    De verwachting is dat in 2020 de processen van feedmarketing niet meer gaan via desktops of mobiele apparaten maar door middel van nieuwe technologische ontwikkelingen gaan de feedmarketing processen in de cloud werken.

    datamatch-marketing-2020-feedmarketing


    Nieuwe communicatiekanalen

    In 2020 hebben marketeers geen website meer nodig om te communiceren. Ook social media en applicaties gaan hierbij overbodig worden. In de nieuwe generatie marketing zijn alle producten zo geautomatiseerd dat advertenties en content via het product gedeeld kunnen worden. Bijvoorbeeld een bericht van de energieleverancier op de CV ketel over energiebesparing. Of een filmpje op de koelkast als het pak melk leeg is. Zo is het voor marketeers mogelijk om notificaties naar producten te zenden en een veel directere manier van communicatie te zoeken.

    Ook gaan we zien dat bedrijven bij gegevens kunnen binnen smartwatches en telefoons. Stel een klant zet een notificatie neer dat hij een nieuwe fles bier moet kopen en Heineken een pop-up naar de telefoon kan sturen met de mededeling dat een krat bier in de aanbieding is.

    datamatch-marketing-2020-communicatie


    Conclusie

    Marketing is een begrip wat in de komende jaren een andere lading gaat dragen. Door technologische ontwikkelingen en veranderende klanten is het bijna onmogelijk om als marketeer een jaar vooruit te kijken en een strategie te verzinnen. Wat zeker is, is dat technologische ontwikkelingen niet stil blijven staan en er steeds nieuwe middelen komen om marketing mee toe te passen.

    datamatch-marketing-2020-conclusie


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>