• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on mei 20, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    De loyaliteitsprogramma digitale klantenkaart systeem

    De loyaliteitsprogramma digitale klantenkaart systeem

    De loyaliteitsprogramma digitale klantenkaart systeem, wat houdt dat in? Het digitale klantkaart systeem van DataMatch, oftewel het DataMatch Easy Connect systeem, is één van de meest innovatieve diensten die DataMatch biedt en op dit moment op de markt is. In dit artikel vertellen we niet alleen over de functionaliteiten en voordelen van deze dienst, maar illustreren wij ook de mogelijkheden met een concreet voorbeeld. Dit biedt u niet alleen een goed beeld van de dienst, maar geeft u ook gelijk inzicht in de mogelijkheden met een loyaliteitsprogramma. Klik op de afbeelding of link hieronder wilt weten welke loyaliteitsprogramma’s DataMatch aanbiedt.

     

    Loyaliteitsprogramma-spaarsystemen

    De loyaliteitsprogramma’s van DataMatch. 


     

    Loyaliteitsfunctionaliteiten Digitaal klantenkaart systeem

    DataMatch Easy Connect is een loyaliteitsprogramma dat op verschillende manieren ingezet kan worden. Er kan gespaard worden door bijvoorbeeld een winkel te bezoeken, aankopen te doen of op aankoopbedrag spaarsaldo toe te kennen. Echter een winkelier kan het ook eenvoudig houden en de digitale membercard niet als een reguliere klantkaart systeem inzetten, maar als vouchers die verzilverd kunnen worden. Er is dan geen sprake van sparen. De voucher schiet automatisch naar voren in de telefoon van de klant wanneer die in de buurt van de desbetreffende locatie is. Automatisch schiet een voucher naar voren? Ja, inderdaad! Dit systeem werkt met de nieuwste technologie, waardoor (indien gewenst) de voucher automatisch naar voren komt in de smartphone van de klant, met uw persoonlijke bericht. Zo hoeft er niet gezocht te worden naar een klantenpas en wordt die (bijna) nooit meer vergeten. Het is namelijk een gegeven dat bijna niemand het huis meer uitgaat zonder telefoon.

     

    digitale-klantenkaart-systeem-loyaliteit

     

    DataMatch Easy Connect kan gebruikt worden in combinatie met een voucher/klantenkaart zoals hierboven beschreven, maar is ook in te zetten i.c.m. een fysieke klantenpas.

    De meningen over digitale of fysieke klantenpassen zijn verdeeld. De één zegt dat er beter loyaliteit te bedrijven is met een digitale klantenkaart, omdat je dan mee gaat met de tijd en de klant niet nog een pas wil in de al te dikke portemonnee. Terwijl een ander zegt dat een fysieke klantenpas toch nog een vaak gebruikt middel is en sommige klanten gewoon niet zonder kunnen. De technologie is er wellicht klaar voor, maar de klant nog niet. Wat wij vinden?

    Dat ze allebei gelijk hebben, daarom raden we meestel de hybride versie aan van het digitale klantenkaart systeem. Laat de klant kunnen kiezen wat het beste past bij zijn wensen. Ze kunnen zowel digitaal als met een fysieke klantenpas saldo sparen of vouchers verzilveren. Naast de kracht van het systeem dat de klantenkaart/voucher automatisch naar voren schiet, kan de ondernemer ook de afbeelding van vouchers in de membercard wijzigen en zo real-time en continue communiceren met haar klanten, zonder daar extra voor te hoeven betalen. En als kers op de taart kan op een rustige dag of periode kortingsbonnen of vouchers toegestuurd worden om klanten te stimuleren langs te komen of kan er gewerkt worden aan loyaliteit door een gepersonaliseerd felicitatiebericht te sturen op hun verjaardag.

    Even voor het gemak nog alle voordelen op een rijtje:

    • Digitaal spaarkaart met QR code;
    • Scanable via tablet of smartphone;
    • Punten direct zichtbaar op de smartphone van de klant;
    • Spaarkaart komt automatisch naar boven in de smartphone van de klant bij volgend bezoek.


    Hoe werkt het digitale loyaliteitsprogramma Easy Connect?

    1. Het spaarsysteem is te gebruiken op een losse tablet, tablet in zuil of via de smartphone. Daarnaast is er nog een internetverbinding nodig en u bent klaar om aan de slag te gaan!

    loyaliteitsprogramma-digitaal-klantkaart-systeem-stap1 


    2. De klant komt de winkel binnen en geeft simpelweg zijn naam en e-mail adres op of voert dit zelf in. Er is bewust gekozen om dit zo simpel mogelijk te maken, zodat de drempel om in te schrijven laag is.

    loyaliteitsprogramma-digitaal-klantkaart-systeem-stap2 


    3. De klant ontvangt binnen 15 minuten een e-mail met het verzoek de klantkaart/voucher éénmalig te downloaden. Na het downloaden zal deze zich automatisch aanpassen en omhoog komen en is er verder qua installatie niets nodig.

    loyaliteitsprogramma-digitaal-klantkaart-systeem-stap3

     


    4. De klant profiteert direct van vele voordelen en de ondernemer kan klanten loyaler maken, belonen, persoonlijk mee communiceren en klantdata verzamelen.

    loyaliteitsprogramma-digitaal-klantkaart-systeem-stap4 


    5. Optioneel kan deze data verrijkt worden in een uitgebreid loyalty programma op maat om zo op regionaal of zelfs landelijk niveau effectief marketing te bedrijven.

    Waarbij tot op de decimalen in te zien is hoeveel er besteed is per marketing activiteit en wat het heeft opgeleverd. Tevens kunnen er klantgroepen geselecteerd worden tot op de meest verfijnde details, zoals klanten van filiaal A in een kilometerstraal van 10 die voor 50-150 euro hebben besteed aan producten abc in de periode van januari tot maart. Zo is de kans op rendement en conversie maximaal en behaalt u een hogere omzet en loyalere klanten.

     


     

    Voorbeeld van klantenbinding en loyaliteit met het digitale klantenkaart systeem

    Klantenbinding en loyaliteit met het digitaal klanten kaartsysteem, wat zijn de mogelijkheden? Als het goed is heeft u nu een beeld van de functionaliteit van het digitale klantenkaart systeem en hoe het werkt. Maar wat kunt u nu precies met zo’n loyaliteitsprogramma en hoe leidt dit tot een sterkere klantenbinding.

    Wij stellen u Thomas voor. Thomas is een horeca ondernemer die in de zomer overheerlijke maaltijden en koude drankjes serveert. Dat doet Thomas ook in de winter, alleen heel wat minder omdat het dan rustig is.
    Thomas besluit hier iets aan te doen en maakt gebruik van het digitale klantenkaart systeem. Voor de kosten van een telefoonabonnement gaat hij klantenbinding realiseren en loyaliteit bedrijven met dit loyaliteitsprogramma.

    Het is een regenachtige dag en in plaats van te hopen dat het drukker wordt, kan Thomas daar nu iets aan doen. Hij stuurt een voucher naar al zijn klanten met een spectaculaire aanbieding “Tussen 14:00 en 18:00 uur, de eerste twee drankjes voor de prijs van één. Alleen vandaag!”. Zo triggert hij de klanten om naar de zaak te komen, onderscheidt hij zich van zijn concurrenten, verzamelt hij data over het klantgedrag en worden zijn klanten loyaler. Win-win-win en nog eens win!

    Wilt u meer informatie over het digitale klantenkaart systeem en de mogelijkheid hoe dit kan zorgen voor betere klantbinding en loyaliteit, schroom dan niet contact met ons op te nemen!  

      


    Meer informatie over het digitaal klantenkaart systeem?

    Wilt u meer informatie over DataMatch Easy Connect dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>