In de meest recente uitgave van Misset Horeca, 18 augustus 2017, staat DataMatch in de schijnwerpers! In het artikel `Loyaliteit biedt kansen´ komt DataMatch aan het woord over de toepassing van loyaliteitsprogramma´s in de horeca!

Loyalty in de horeca

De behoefte aan loyaliteitsprogramma’s in de horeca neemt toe. De laatste anderhalf jaar is er een zichtbare toename in het aantal horecabedrijven dat interesse heeft in, of aanvraag doet voor een loyaliteitsprogramma. Ook bij DataMatch sluiten wij geregeld horecabedrijven aan. Een mooi voorbeeld hiervan is o.a. onze klant, De Foodhallen.

Voor de Foodhallen Amsterdam heeft DataMatch een digitaal overkoepelend giftcardsysteem opgezet. Met dit systeem kunnen bezoekers van de Foodhallen op een centraal punt een giftcard opladen en deze in delen bij de horecabedrijven verzilveren.

Een dergelijke opzet zorgt ervoor dat bijvoorbeeld met een bedrijfsuitje iedereen kan eten wat hij of zij wil, zonder het gedoe met geld en afrekenen per stand. Men laadt gewoon de kaart op, rekent af middels een scan en gaat lekker eten.

Geen hinder voor personeel

In veel horecabedrijven wordt gewerkt met personeel dat jong en ongeduldig is, net als veel gasten tegenwoordig. Het is daarom belangrijk dat het loyaliteitsprogramma zodanig is ingericht dat het personeel er snel en makkelijk mee kan werken.

De doorlooptijd in de horeca is kort, klanten en personeel zitten niet te wachten op ingewikkelde handelingen en lange spaartermijnen, maar willen direct boter bij de vis. Daarom zetten wij veel spaarprogramma’s in de horeca in met een digitaal tintje.

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

9 + 10 =