Customer Journey

De klantreis in beeld brengen en elk touchpoint uniek benaderen

Customer Journey

Touchpoints

Touchpoints zijn cruciaal binnen de Customer Journey. Dit zijn de momenten waarop een klant met jouw bedrijf in aanraking komt. Dit kan zijn door naar de winkel te gaan, maar ook door een praatje met de buurman over jouw product. De opkomst van mobiele technologie wordt steeds belangrijker hierbij. Door GPS-based technologie en nieuwe communicatiekanalen is het mogelijk om klanten op steeds meer manier aan het bedrijf te binden.

Met moderne technologie is er ook meer ruimte voor 1-op-1 interactie met klanten via social media of messenger applicaties.

Implementatie van de oplossing

Het uitwerken van uw Customer Journey helpt u bij het kennen van de klant. Naast het weten waar uw klant zich in de sales funnel bevindt kunt u ook concrete acties en doelstellingen optuigen bij de verschillende touchpoints.

LOYALTY

Wij ontwikkelen klantprogramma’s waarmee bedrijven klanten aan zich kunnen binden, en de klantrelatie kunnen verdiepen.

DATA

Voor onze klanten beheren, verzamelen, verrijken, analyseren, segmenteren, activeren wij hun klantdata en rapporteren de resultaten.

MARKETING SERVICES

DataMatch beschikt ook over een breed assortiment aan marketing services. Wij zetten uw data om in succesvolle marketing campagnes.

Content

Content is key. Naar aanleiding van de positie in de Customer Journey heeft de prospect / klant behoefte aan verschillende content. Zo zal een klant in de overwegingsfase op zoek zijn naar product informatie via zoekmachines en zal door de juiste inzet van persoonlijke direct (e)mail de klant steeds bewuster worden van uw product en bedrijf.

In de aankoopfase is het juist cruciaal om een toegankelijk en gebruiksvriendelijk aankoopproces te hebben met duidelijke call-to-actions. Een persoonlijke en toegankelijke klantbenadering speelt een grote rol in de overtuigingskracht die je als bedrijf hebt.

Persona

Door het opstellen van een persona worden data uit marktonderzoeken dusdanig uitgewerkt dat ze een naam en gezicht krijgen. Deze fictionele uitwerking van de ideale klant is cruciaal in het opstellen van campagnes en andere acties. Hoe wil de persona aangesproken worden en waar reageert de persona op?

Door middel van de juiste uitwerking kan een marketeer bij elke stap in de customer journey terugvallen op de persona.

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

14 + 12 =