• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    CRM & Loyalty

    Datamatch is dé expert op het gebied van CRM & Loyalty. Lees hieronder verder voor meer informatie over onze CRM pakketten.

    De deelnemers van uw loyaliteitsprogramma’s melden zich aan via een webapplicatie en kunnen via een persoonlijke pagina op uw website hun gegevens inzien en aanpassen. Bij elke aankoop (via het web of in de winkel) worden transactiegegevens en marketinggegevens samengevoegd waardoor er voor u een optimaal inzicht ontstaat in klanttypen. Voor het registreren van de verkoopgegevens van de klant bieden we twee verschillende CRM systemen, namelijk: Marketing Dashboard Expert en Marketing Dashboard Plus.

    1) Marketing Dashboard Expert

    Via een koppeling met de kassa of ERP-software worden direct alle transactiegegevens bijgeschreven op het account van de klant. De directe koppeling zorgt ervoor dat op klantniveau exact inzichtelijk wordt gemaakt wat, wanneer, en waar op welk moment van de dag door de klant is gekocht.

    CRM expert

    Meer informatie over CRM: Marketing Dashboard Expert.

    2) Marketing Dashboard Plus

    Dit systeem  betreft een aparte applicatie naast de kassa waarop de gespaarde punten op klantniveau worden bijgeschreven. Bijvoorbeeld door een scanner aan te sluiten aan een tablet kunt u snel en eenvoudig uw klantgegevens opvragen. Na het scannen van de klantenkaart worden de klantgegevens op het scherm getoond. Door middel van een muisklik- of touch kunt u snel het aantal punten bij- of afschrijven op het account van de klant.

    CRM systeem

    Meer informatie over CRM: Marketing Dashboard Plus>.

    Marketing Dashboard

    Bij beide varianten wordt een marketing dashboard opgeleverd. Middels dit dashboard kunt u klanten belonen op basis van de aankopen, de bezoeken, of de mate van loyaliteit. Zo kunt u heel gericht cross- en up-selling stimuleren bij klanten en klanten heel gericht belonen. Via een persoonlijke klantenkaart kunnen klanten zich identificeren wanneer de transactie plaatsvindt. In het CRM dashboard zijn een aantal modules opgenomen die hieronder zijn toegelicht:

    1) Customer Care Module

    Door gebruik te maken van deze module kunt u ervoor zorgen dat de klantenservice van uw onderneming altijd alle relevante informatie van de klant paraat heeft. Op het moment dat uw klant meedoet aan een spaarprogramma worden zijn/haar gegevens met één klik inzichtelijk gemaakt.

    De collega’s van de afdeling klantenservice kunnen de klant op persoonlijke manier te woord staan en zij kunnen door middel van de getoonde gegevens direct zien of ze communiceren met een loyale klant.

    Klik voor meer informatie op Customer Care Module.

    2) Selecties & Campagne Module

    U kunt uw klanten selecteren op basis van een grote verscheidenheid aan variabelen. Deze informatie maakt het mogelijk om klantgroepen te selecteren op basis van koopgedrag, demografische- of geografische gegevens en op basis van wensen en behoeften. Denk bijvoorbeeld aan een selectie waarbij u klanten in een bepaalde regio selecteert die meer dan 50 spaarpunten op hun account hebben. Of bijvoorbeeld het automatisch versturen van een mail met een persoonlijke attentie op de verjaardag van de klant. Kortom; volop mogelijkheden om uw klant aan u te binden!

    Tevens kunt u op elk moment van de dag een rapportage uitdraaien die u inzicht geeft in het koopgedrag, de mate van loyaliteit of de openstaande spaarsaldo’€™s.

    3) Reporting Module

    Met deze module kunt u de resultaten van uw campagnes inzichtelijk maken. Tevens stelt deze module u in staat om inzicht te verkrijgen in de resultaten op formule- regio- of winkelniveau.  De rapportages worden duidelijk weergegeven in heldere grafieken en tabellen.
    Klik voor meer informatie op Reporting Module

    4) Analyse Module

    Met deze module kunt u zeer gedetailleerde analyses uitvoeren. Op een eenvoudige wijze selecteert u één of meerdere variabelen die u wilt analyseren. Tijdens het analyseren kunt u variabelen toevoegen of uitsluiten, zodat u antwoord kunt krijgen op uw vraag. De selectietool biedt u vele voordelen.

    Klik voor meer informatie op Analyse Module.

    5) Communicatie Module

    Via deze module contactinformatie van de klant beschikbaar is en van welke communicatiekanalen

    Via deze module kunt u dus uw klanten snel, effectief en goedkoop voorzien van (commerciële informatie). U kunt bijvoorbeeld een eenvoudige template uploaden en de mail voorzien van tekst en beeld. Indien u zeer frequent grote aantallen klanten wilt aanschrijven dan ontwikkelen wij tegen marktconforme prijzen een professionele template en wordt de verzending van de e-mailings via een zeer professionele tool verzonden (hier kunnen eventuele verzendkosten bijkomen.)

    De communicatiemodule biedt u ook de mogelijkheid om het meest effectieve communicatiekanaal op klantniveau te selecteren. Denk aan kanalen als: direct mail, e-mail, persoonlijke pagina, SMS, Social Media, APP of Huis aan Huis. Aan de hand van een responsrapportage kunt u zeer specifiek meten via welk kanaal de klant het beste wordt bereikt en wat de ROI is op dit communicatiemiddel.

    Standaard leveren wij een persoonlijke pagina waarmee de klant via uw website toegang krijgt tot zijn/haar eigen gegevens. Deze pagina kan verder gevoed worden met aanvullende klantdata.

    Klik voor meer informatie op Communicatie Module.

    Aanvullend: Cadeaukaarten Module

    Indien gewenst kan er ook een cadeaukaarten module opgenomen worden. U kunt zelf een willekeurige waarde aan een cadeaukaart toekennen of werken met vaste waarden. Hierbij is het tevens mogelijk om via bestaande Pin systemen te werken.

    Via nauwkeurige rapportages heeft u altijd grip op de geldstromen en kunt u op uitgifte & acceptatie niveau zien welke cadeaukaarten zijn vrijgegeven en welke kaarten er verzilverd zijn.

    Klik voor meer informatie op cadeaukaarten.