City marketing loyalty programma

Het profileren van een gebied

Citymarketing loyaltyprogramma

Citymarketing inzetten

Citymarketing is de beste manier om een gebied in de markt te zetten. Daarbij kunt u denken aan verstedelijkte economische gebieden als een stad, dorp, winkelstraat, of meerdere gebieden die een connectie met elkaar hebben. Gedurende de marketingcampagne wordt veel aandacht besteed aan de sterke kanten waarmee een gebied zich onderscheidt van andere gebieden. Citymarketing richt zich op 3 doelgroepen die de ‘3 B’s’ genoemd worden: de bewoners, bezoekers en bedrijven.

Waarom een Citymarketing loyaltyprogramma?

Citymarketing is een begrip dat regelmatig gebruikt wordt. De opkomst van citymarketing is te wijten aan het feit dat de concurrentiepositie van een gemeente door de jaren steeds belangrijker is geworden. Door de economische globalisering vestigen bedrijven zich in uiteenlopende landen en ook bewoners en toeristen trekken er steeds meer op uit. In het verleden probeerden steden zich vaak een hip imago aan te meten en bedachten daarbij een pakkende slogan. Via een aantal korte inspanningen hopen zij bewoners, toeristen en bedrijven aan zich te binden. Het creëren van loyaliteit is echter een proces dat uitgebreider is dan de zojuist benoemde campagne. Een Citymarketing loyaltyprogramma is een project dat enige tijd nodig heeft maar uiteindelijk een win-win situatie voor alle betrokkenen oplevert.

Implementatie van de oplossing

““Bent u geïnteresseerd geraakt in de kansen van Citymarketingloyalty en benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Of wilt u eerst wat meer informatie over ‘Wat is Citymarketing? of omtrent onze aanpak bij de ontwikkeling van een dergelijk project? Neem dan direct contact met ons op!”

Kennismaken

In een persoonlijk kennismakingsgesprek bespreken we de wensen, behoeften en doelstellingen van de stad of locatie die u op de kaart wilt zetten.

Implementatie

Vervolgens gaan onze specialisten aan de slag met het samenstellen en ontwerpen van de beste loyalty oplossing voor uw city marketing implementatie.

Testen en live

Na zorgvuldig testen, feedback rondes en gesprekken met u kunnen we live met uw city marketing campagne!

Het Citymarketing loyaltyprogramma van DataMatch

Citymarketing wordt vaak toegepast door de gemeente. DataMatch gaat tijdens dit project met de zelfstandige ondernemers, winkelcentra en winkeliersverenigingen in gesprek en ontwikkeld daaruit een loyaliteitsprogramma. Van dit Citymarketing loyaltyprogramma zal uiteindelijk iedereen in de regio profijt hebben, zowel alle hiervoor genoemde partijen als de lokale bewoners. Het project zorgt ervoor dat de regio aantrekkelijker wordt en blijft op het gebied van winkelen, wonen en recreëren.

De deelnemers?

Aan de start van de campagne wordt er eerst met alle deelnemende bedrijven gesproken. De aan te bieden producten / diensten, spaardoelen en loyaliteitswensen van alle deelnemende bedrijven worden hierbij vastgelegd. Bewoners kunnen zich eenvoudig aanmelden door hun naam en e-mailadres achter te laten. Vanaf dat moment nemen zij deel aan het loyaliteitsprogramma en kunnen zij ook punten sparen. Het sparen kan op twee manieren: een applicatie en een fysiek pasje. De applicatie werkt op smartphone en tablet en biedt een deelnemer vele mogelijkheden. In de applicatie kan de deelnemer zijn actuele spaarsaldo, verkregen vouchers, aanbiedingen, en algemene informatie bekijken. Ook biedt de applicatie de mogelijkheid om afspraken te maken bij bedrijven en uitnodigingen te accepteren.

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

10 + 9 =