• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Citymarketing loyaltyprogramma

    Citymarketing inzetten

    Citymarketing is de beste manier om een gebied in de markt te zetten. Daarbij kunt u denken aan verstedelijkte economische gebieden als een stad, dorp, winkelstraat, of meerdere gebieden die een connectie met elkaar hebben. Gedurende de marketingcampagne wordt veel aandacht besteed aan de sterke kanten waarmee een gebied zich onderscheidt van andere gebieden. Citymarketing richt zich op 3 doelgroepen die de ‘3 B’s’ genoemd worden: de bewoners, bezoekers en bedrijven.

    Waarom een Citymarketing loyaltyprogramma?

    Citymarketing is een begrip dat regelmatig gebruikt wordt. De opkomst van citymarketing is te wijten aan het feit dat de concurrentiepositie van een gemeente door de jaren steeds belangrijker is geworden. Door de economische globalisering vestigen bedrijven zich in uiteenlopende landen en ook bewoners en toeristen trekken er steeds meer op uit. In het verleden probeerden steden zich vaak een hip imago aan te meten en bedachten daarbij een pakkende slogan. Via een aantal korte inspanningen hopen zij bewoners, toeristen en bedrijven aan zich te binden. Het creëren van loyaliteit is echter een proces dat uitgebreider is dan de zojuist benoemde campagne. Een Citymarketing loyaltyprogramma is een project dat enige tijd nodig heeft maar uiteindelijk een win-win situatie voor alle betrokkenen oplevert.

     

    Een voorbeeld van het creëren van Citymarketing loyalty ziet u in bovenstaande videoclip.

     

    Citymarketing loyaltyprogramma

    Bekijk hier het regionale spaarsysteem dat DataMatch heeft opgezet in de gemeente Boxtel en omstreken. Een voorbeeld van een Citymarketing loyaltyprogramma.

    Het Citymarketing loyaltyprogramma van DataMatch

    Citymarketing wordt vaak toegepast door de gemeente. DataMatch gaat tijdens dit project met de zelfstandige ondernemers, winkelcentra en winkeliersverenigingen in gesprek en ontwikkeld daaruit een loyaliteitsprogramma. Van dit Citymarketing loyaltyprogramma zal uiteindelijk iedereen in de regio profijt hebben, zowel alle hiervoor genoemde partijen als de lokale bewoners. Het project zorgt ervoor dat de regio aantrekkelijker wordt en blijft op het gebied van winkelen, wonen en recreëren.

    De deelnemers?

    Aan de start van de campagne wordt er eerst met alle deelnemende bedrijven gesproken. De aan te bieden producten / diensten, spaardoelen en loyaliteitswensen van alle deelnemende bedrijven worden hierbij vastgelegd. Bewoners kunnen zich eenvoudig aanmelden door hun naam en e-mailadres achter te laten. Vanaf dat moment nemen zij deel aan het loyaliteitsprogramma en kunnen zij ook punten sparen. Het sparen kan op twee manieren: een applicatie en een fysiek pasje. De applicatie werkt op smartphone en tablet en biedt een deelnemer vele mogelijkheden. In de applicatie kan de deelnemer zijn actuele spaarsaldo, verkregen vouchers, aanbiedingen, en algemene informatie bekijken. Ook biedt de applicatie de mogelijkheid om afspraken te maken bij bedrijven en uitnodigingen te accepteren.

     


     

    Een Citymarketing loyaltyprogramma is een aanwinst voor alle ondernemers

    Een Citymarketing loyaltyprogramma maakt winkelen en consumeren voor de lokale bevolking aantrekkelijker waardoor de lokale economie versterkt wordt. Het aanbod van lokale bedrijven wordt gebundeld en aantrekkelijker gemaakt. De inspanningen zullen een stijging van de omzet en een toename aan bezoekers teweeg brengen. De klantervaring zal daarnaast ook positiever worden.

    De voordelen van een Citymarketing loyaltyprogramma op een rij:

    • Stimuleren lokale economie en verbetering leefbaarheid direct woongebied
    • Verbetering zichtbaarheid lokale bedrijven;
    • Vergroting slagingskans middels collectief programma;
    • Bewoners stimuleren en binden meer te shoppen en te consumeren in eigen woongebied;
    • Vergroting aantrekkingskracht bewoners randgemeenten en toeristen;
    • Profijt voor zowel bedrijven als bewoners;
    • Realtime inzicht in klantgegevens, klantgedrag, bestedingen, interesses e.d. in;
    • Persoonlijkere klantbenadering zorgt voor betere klantrelatie en meer omzet;
    • Eenvoudig en snel te implementeren programma.


     

    Klanten van DataMatch die u voorgingen met het opzetten van een Citymarketing loyaltycampagne:

    boxtelaartjes Citymarketing loyalityprogramma a-kaart Citymarketing loyaltyprogramma reinkenstraat Citymarketing loyaltyprogramma Zaans Citymarketing loyaltyprogramma


     

    Meer informatie over het Citymarketing loyaltyprogramma?

    Bent u geïnteresseerd geraakt in de kansen van Citymarketing en benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Of wilt u eerst wat meer informatie omtrent DataMatch en het opzetten van een dergelijk project? Neem dan direct contact met ons op via het contactformulier rechts op de pagina!

    Tel: 010 462 22 28 Email: info@datamatch.nl

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen