City marketing loyaliteit

Profileren van een gebied en verhogen van de loyaliteit van bezoekers

Citymarketing loyaliteit

Citymarketing is dé manier om een gebied zo goed mogelijk te profileren. Daarbij kunt u denken aan een stad, dorp, winkelstraat, of meerdere verstedelijkte economische gebieden die een connectie met elkaar hebben. Bij het profileren wordt veel aandacht besteed aan de sterke kanten waarmee een gebied zich onderscheidt. Citymarketing richt zich op 3 doelgroepen die de ‘3 B’s’ genoemd worden: bezoekers, bedrijven en de bewoners.

Waar resulteert het gebruik van Citymarketing in?

Citymarketing is een begrip dat tegenwoordig steeds vaker genoemd wordt. De reden hiervan is dat de concurrentiepositie van een gemeente door de jaren heen veel belangrijker is geworden. Door de economische globalisering zijn bedrijven in staat zich overal ter wereld te vestigen, maar ook bewoners en toeristen trekken er steeds meer op uit. Regelmatig gaan steden met een vorm van Citymarketing aan de gang. In dit traject bedenkt men een hip imago, verzint een pakkende slogan en prijst men zich vervolgens aan via een korte marketingcampagne. Steden hopen met deze inspanningen dat toeristen en bedrijven zich in deze regio zullen vestigen en de lokale bewoners zullen blijven. Citymarketing is tegenwoordig echter meer dan alleen een pakkende kreet en enkele marketinguitingen, de doeltreffendheid van Citymarketingcampagnes en Citymarketing loyaliteit verschilt enorm.

Implementatie van de oplossing

““Bent u geïnteresseerd geraakt in de kansen van Citymarketingloyalty en benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Of wilt u eerst wat meer informatie over ‘Wat is Citymarketing? of omtrent onze aanpak bij de ontwikkeling van een dergelijk project? Neem dan direct contact met ons op!”

Kennismaken

In een persoonlijk kennismakingsgesprek bespreken we de wensen, behoeften en doelstellingen van de stad of locatie die u op de kaart wilt zetten.

Implementatie

Vervolgens gaan onze specialisten aan de slag met het samenstellen en ontwerpen van de beste loyalty oplossing voor uw city marketing implementatie.

Testen en live

Na zorgvuldig testen, feedback rondes en gesprekken met u kunnen we live met uw city marketing campagne!

De Citymarketing loyaliteit van DataMatch

Citymarketing is veelal een gemeentelijk project, DataMatch ondersteunt dit met een loyaliteitsprogramma waarvan zowel zelfstandige ondernemers, winkelcentra en winkeliersverenigingen als lokale bewoners veel profijt hebben. Door middel van een loyaliteitsprogramma zorgt men dat de regio aantrekkelijk wordt en blijft op het gebied van winkelen, recreëren en wonen.

Hoe gaat de campagne in zijn werk?

In de Citymarketingcampagne wordt er eerst met alle deelnemende bedrijven gesproken. Van ieder bedrijf worden hierbij de aan te bieden producten / diensten, spaardoelen en de loyaliteitswensen vastgelegd. Bewoners laten voor hun deelname éénmalig hun naam en e-mailadres achter. Vanaf dat moment nemen zij deel aan het loyaliteitsprogramma en kunnen zij ook punten sparen. Het sparen kan zowel via een applicatie als een scanbaar pasje. De applicatie werkt op smartphone en tablet en biedt een deelnemer de mogelijkheid zijn actuele spaarsaldo, verkregen vouchers, aanbiedingen, en algemene informatie te bekijken. Daarnaast kunnen er via de app afspraken worden vastgelegd en uitnodigingen worden verstuurd door de deelnemende bedrijven.

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

13 + 7 =