• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Citymarketing loyaliteit

    Citymarketing inzetten

    Citymarketing is dé manier om een gebied zo goed mogelijk te profileren. Daarbij kunt u denken aan een stad, dorp, winkelstraat, of meerdere verstedelijkte economische gebieden die een connectie met elkaar hebben. Bij het profileren wordt veel aandacht besteed aan de sterke kanten waarmee een gebied zich onderscheidt. Citymarketing richt zich op 3 doelgroepen die de ‘3 B’s’ genoemd worden: bezoekers, bedrijven en de bewoners.

    Waar resulteert het gebruik van Citymarketing in?

    Citymarketing is een begrip dat tegenwoordig steeds vaker genoemd wordt. De reden hiervan is dat de concurrentiepositie van een gemeente door de jaren heen veel belangrijker is geworden. Door de economische globalisering zijn bedrijven in staat zich overal ter wereld te vestigen, maar ook bewoners en toeristen trekken er steeds meer op uit. Regelmatig gaan steden met een vorm van Citymarketing aan de gang. In dit traject bedenkt men een hip imago, verzint een pakkende slogan en prijst men zich vervolgens aan via een korte marketingcampagne. Steden hopen met deze inspanningen dat toeristen en bedrijven zich in deze regio zullen vestigen en de lokale bewoners zullen blijven. Citymarketing is tegenwoordig echter meer dan alleen een pakkende kreet en enkele marketinguitingen, de doeltreffendheid van Citymarketingcampagnes en Citymarketing loyaliteit verschilt enorm.

     

    Een voorbeeld van het creëren van Citymarketing loyaliteit ziet u in bovenstaande videoclip.

     

    Citymarketing loyaliteit

    Bekijk hier het regionale spaarsysteem dat DataMatch heeft opgezet in de gemeente Boxtel en omstreken. Een voorbeeld van Citymarketing loyaliteit

    De Citymarketing loyaliteit van DataMatch

    Citymarketing is veelal een gemeentelijk project, DataMatch ondersteunt dit met een loyaliteitsprogramma waarvan zowel zelfstandige ondernemers, winkelcentra en winkeliersverenigingen als lokale bewoners veel profijt hebben. Door middel van een loyaliteitsprogramma zorgt men dat de regio aantrekkelijk wordt en blijft op het gebied van winkelen, recreëren en wonen.

    Hoe gaat de campagne in zijn werk?

    In de Citymarketingcampagne wordt er eerst met alle deelnemende bedrijven gesproken. Van ieder bedrijf worden hierbij de aan te bieden producten / diensten, spaardoelen en de loyaliteitswensen vastgelegd. Bewoners laten voor hun deelname éénmalig hun naam en e-mailadres achter. Vanaf dat moment nemen zij deel aan het loyaliteitsprogramma en kunnen zij ook punten sparen. Het sparen kan zowel via een applicatie als een scanbaar pasje. De applicatie werkt op smartphone en tablet en biedt een deelnemer de mogelijkheid zijn actuele spaarsaldo, verkregen vouchers, aanbiedingen, en algemene informatie te bekijken. Daarnaast kunnen er via de app afspraken worden vastgelegd en uitnodigingen worden verstuurd door de deelnemende bedrijven.

     


     

    Citymarketing loyaliteit is een aanwinst voor alle ondernemers

    Een Citymarketing loyaltyprogramma maakt winkelen en consumeren voor de lokale bevolking aantrekkelijker waardoor de lokale economie versterkt wordt. Omdat lokale bedrijven de krachten bundelen zorgt dit automatisch voor een gevarieerd en aantrekkelijk aanbod aan producten, diensten en belevenissen. Dit aanbod draagt bij aan een stijgende omzet, een toename van bezoekers in de winkels en een positieve klantbeleving.

    De voordelen van Citymarketing loyaliteit in een overzicht:

    • Stimuleren lokale economie en verbetering leefbaarheid direct woongebied
    • Verbetering zichtbaarheid lokale bedrijven;
    • Vergroting slagingskans middels collectief programma;
    • Bewoners stimuleren en binden meer te shoppen en te consumeren in eigen woongebied;
    • Vergroting aantrekkingskracht bewoners randgemeenten en toeristen;
    • Profijt voor zowel bedrijven als bewoners;
    • Realtime inzicht in klantgegevens, klantgedrag, bestedingen, interesses e.d. in;
    • Persoonlijkere klantbenadering zorgt voor betere klantrelatie en meer omzet;
    • Eenvoudig en snel te implementeren programma.


     

    Klanten van DataMatch die u voorgingen met het opzetten van Citymarketing -campagne’s:

    boxtelaartjes Citymarketing loyaliteit a-kaart Citymarketing loyaliteit reinkenstraat Citymarketing loyaliteit puur-zaans Citymarketing loyaliteit


     

    Meer informatie over Citymarketing loyaliteit?

    Bent u geïnteresseerd geraakt in de kansen van Citymarketing loyaltiteit en benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Of wilt u eerst wat meer informatie omtrent DataMatch en het opzetten van een dergelijk project? Neem dan direct contact met ons op via het contactformulier rechts op de pagina!

    Tel: 010 462 22 28 Email: info@datamatch.nl

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen