City marketing inzetten

Het profileren van een stad, gebied of locatie

Citymarketing inzetten

Waar richt Citymarketing zich op?

Om een gebied zo goed mogelijk te profileren kan men Citymarketing inzetten. Daarbij kunt u denken aan een stad, dorp, winkelstraat, of meerdere verstedelijkte economische gebieden die met elkaar in verbinding staan. Bij het profileren wordt veel aandacht besteed aan de onderscheidende sterke kanten van een gebied. Citymarketing richt zich op 3 doelgroepen die de ‘3 B’s’ genoemd worden: bezoekers, bedrijven en de bewoners.

Waarom Citymarketing inzetten?

Citymarketing is een begrip dat hedendaags steeds vaker genoemd wordt. Dit komt omdat het nog nooit zo belangrijk is geweest om de concurrentiepositie van een gemeente te bewaken als tegenwoordig. Door de economische globalisering zijn bedrijven in staat zich overal ter wereld te vestigen, daarnaast gaan bewoners en toeristen steeds meer op onderzoek uit. Steeds meer steden gaan met een vorm van citymarketing aan de gang; men bedenkt een hip imago, verzint een pakkende slogan en prijzen zich via ronkende marketingcampagnes aan. Op deze manier hoopt een stad toeristen en bedrijven aan te trekken en tegelijkertijd de lokale middenstand en de bewoners vast te houden. Citymarketing is echter meer dan alleen promotie. De tijd van een pakkende kreet en een enthousiaste promotietekst is voorbij.

Implementatie van de oplossing

“Bent u geïnteresseerd geraakt in de kansen van Citymarketingloyalty en benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Of wilt u eerst wat meer informatie over ‘Wat is Citymarketing? of omtrent onze aanpak bij de ontwikkeling van een dergelijk project? Neem dan direct contact met ons op!”

Kennismaken

In een persoonlijk kennismakingsgesprek bespreken we de wensen, behoeften en doelstellingen van de stad of locatie die u op de kaart wilt zetten.

Implementatie

Vervolgens gaan onze specialisten aan de slag met het samenstellen en ontwerpen van de beste loyalty oplossing voor uw city marketing implementatie.

Testen en live

Na zorgvuldig testen, feedback rondes en gesprekken met u kunnen we live met uw city marketing campagne!

De rol van DataMatch

Citymarketing is veelal een gemeentelijk project, DataMatch begeleid dit met een loyaliteitsprogramma waarvan zowel zelfstandige ondernemers, winkelcentra en winkeliersverenigingen als lokale bewoners veel profijt hebben. Door middel van een loyaliteitsprogramma zorgt men dat de regio aantrekkelijk wordt en blijft op het gebied van winkelen, wonen en recreëren.

Hoe gaat het traject in zijn werk?

In het Citymarketingtraject wordt er eerst met alle deelnemende bedrijven gesproken. Van ieder bedrijf worden hierbij de aan te bieden producten / diensten, spaardoelen en de loyaliteitswensen beschreven. Bewoners laten voor deelname éénmalig hun naam en e-mailadres achter. Vanaf dat moment nemen zij deel aan het loyaliteitsprogramma en kunnen zij ook punten sparen. Dit sparen kan op twee manieren: via een fysieke pas, of via de direct bruikbare consumentenapplicatie. Via de app kan iemand zijn actuele spaarsaldo, verkregen vouchers, aanbiedingen, afspraken, uitnodigingen en algemene informatie over de deelnemende bedrijven bekijken en gebruiken.

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

1 + 7 =