• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Citymarketing inzetten

    Waar richt Citymarketing zich op?

    Om een gebied zo goed mogelijk te profileren kan men Citymarketing inzetten. Daarbij kunt u denken aan een stad, dorp, winkelstraat, of meerdere verstedelijkte economische gebieden die met elkaar in verbinding staan. Bij het profileren wordt veel aandacht besteed aan de onderscheidende sterke kanten van een gebied. Citymarketing richt zich op 3 doelgroepen die de ‘3 B’s’ genoemd worden: bezoekers, bedrijven en de bewoners.

    Waarom Citymarketing inzetten?

    Citymarketing is een begrip dat hedendaags steeds vaker genoemd wordt. Dit komt omdat het nog nooit zo belangrijk is geweest om de concurrentiepositie van een gemeente te bewaken als tegenwoordig. Door de economische globalisering zijn bedrijven in staat zich overal ter wereld te vestigen, daarnaast gaan bewoners en toeristen steeds meer op onderzoek uit. Steeds meer steden gaan met een vorm van citymarketing aan de gang; men bedenkt een hip imago, verzint een pakkende slogan en prijzen zich via ronkende marketingcampagnes aan. Op deze manier hoopt een stad toeristen en bedrijven aan te trekken en tegelijkertijd de lokale middenstand en de bewoners vast te houden. Citymarketing is echter meer dan alleen promotie. De tijd van een pakkende kreet en een enthousiaste promotietekst is voorbij.

     

    Citymarketing inzetten in een voorbeeld van de markthal in Rotterdam. Bekijk de video hierboven.

     

    Citymarketing inzetten

    Bekijk hier het regionale spaarsysteem dat DataMatch heeft opgezet in de gemeente Boxtel en omstreken.

    De rol van DataMatch

    Citymarketing is veelal een gemeentelijk project, DataMatch begeleid dit met een loyaliteitsprogramma waarvan zowel zelfstandige ondernemers, winkelcentra en winkeliersverenigingen als lokale bewoners veel profijt hebben. Door middel van een loyaliteitsprogramma zorgt men dat de regio aantrekkelijk wordt en blijft op het gebied van winkelen, wonen en recreëren.

    Hoe gaat het traject in zijn werk?

    In het Citymarketingtraject wordt er eerst met alle deelnemende bedrijven gesproken. Van ieder bedrijf worden hierbij de aan te bieden producten / diensten, spaardoelen en de loyaliteitswensen beschreven. Bewoners laten voor deelname éénmalig hun naam en e-mailadres achter. Vanaf dat moment nemen zij deel aan het loyaliteitsprogramma en kunnen zij ook punten sparen. Dit sparen kan op twee manieren: via een fysieke pas, of via de direct bruikbare consumentenapplicatie. Via de app kan iemand zijn actuele spaarsaldo, verkregen vouchers, aanbiedingen, afspraken, uitnodigingen en algemene informatie over de deelnemende bedrijven bekijken en gebruiken.

     


     

    Citymarketing is een aanwinst voor alle betrokkenen

    Een Citymarketing-loyaltyprogramma maakt winkelen en consumeren voor de lokale bevolking aantrekkelijk waardoor de lokale economie sterker wordt. Omdat lokale bedrijven collectief samenwerken zorgt dit automatisch voor een gevarieerd en aantrekkelijk aanbod aan producten, diensten en belevenissen. Dit aanbod zal bijdrage aan een stijgende omzet, meer bezoekers in de winkels en een positieve klantbeleving.

    De voordelen van Citymarketing op een rijtje:

    • Stimuleren lokale economie en verbetering leefbaarheid direct woongebied
    • Verbetering zichtbaarheid lokale bedrijven;
    • Vergroting slagingskans middels collectief programma;
    • Bewoners stimuleren en binden meer te shoppen en te consumeren in eigen woongebied;
    • Vergroting aantrekkingskracht bewoners randgemeenten en toeristen;
    • Profijt voor zowel bedrijven als bewoners;
    • Realtime inzicht in klantgegevens, klantgedrag, bestedingen, interesses e.d. in;
    • Persoonlijkere klantbenadering zorgt voor betere klantrelatie en meer omzet;
    • Eenvoudig en snel te implementeren programma.


     

    Klanten van DataMatch die u voorgingen met een Citymarketingprogramma:

    boxtelaartjes Citymarketing inzetten a-kaart Citymarketing inzetten reinkenstraat Citymarketing inzetten puur-zaans Citymarketing inzetten


     

    Meer weten over Citymarketing?

    Bent u geïnteresseerd geraakt in de kansen van Citymarketingloyalty en benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Of wilt u eerst wat meer informatie hoe wij een dergelijk project ontwikkelen en de Citymarketing inzetten? Neem dan direct contact met ons op!

    Tel: 010 462 22 28 Email: info@datamatch.nl

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen