• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on aug 24, 2012 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    ‘Altijd contact maken met klant essentieel’

    Bij DataMatch streven we naar optimale communicatie met de klant. Recentelijk weer geïnspireerd door een artikel in een vakblad waarin onze visie prachtig werd verwoord door hoogleraar K. Koelemeijer.

    ”Belangrijk is dat je als retailer goed in staat bent contact te maken met de klant op elk geschikt, specifiek moment”. “Je moet steeds in de buurt van de klant zijn en er voor zorgen dat de klant op het juiste moment aan je denkt en handelt.” Via mobiele telefoons weten retailers steeds vaker waar de klant zich bevindt. “Loopt een potentiële klant bij de concurrent rond en vergelijkt hij ondertussen bepaalde producten op zijn telefoon? Dan kun je daar als retailer direct op inspelen door de klant een digitale nieuwsbrief met betere aanbiedingen te sturen”.

    Als je als retailer zowel fysiek als online beschikbaar bent voor de consument moet je wel precies weten wat je met welk kanaal kunt doen. Het ene kanaal zet je bijvoorbeeld in voor verkoop en het andere juist voor informatie. Luxe communicatie zoals een mooie direct mailing op luxe papier past beter bij een hoogwaardig product terwijl communicatie via social media goed past bij een snelle en dynamische retailketen.

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>