• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 24, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    7 tips voor een klantenkaart

    7 tips voor een klantenkaart

    Voor de ondernemer is een brandende vraag vaak of de klant terug zal komen of toch voor een concurrent zal kiezen.

    Een loyaliteitsprogramma, bijvoorbeeld een klantenpas, spaarsysteem of een puntenkaart zal ervoor zorgen dat de klant sneller zal kiezen om terug te komen naar uw organisatie. Nederlander houden van sparen en korting, ze hebben dan ook bij veel bedrijven een klantenpas, soms overbruggen ze zelfs grotere afstanden om iets bij elkaar te sparen. Behalve een goed product of goede dienst zijn er dus meer manieren om klanten bij uw organisatie te houden, bijvoorbeeld het geven van korting, een optie voor sparen of misschien zelfs gratis (relevante) cadeaus. Uit een onderzoek wat gedaan is door een Amerikaans bedrijf bleek dat:

    • 82,4% van de klanten zou sneller klant worden bij een winkel met loyaliteitsprogramma.
    • 57,4% van de klanten ziet geld besparen als belangrijkste reden om een klantenkaart te gebruiken.
    • 57,8% van de klanten zal gemakkelijker gebruik maken van een klantenkaart als daarmee een VIP-status bereikt kan worden.
    • 59% van de klanten zal de klantenkaart sneller gebruiken als het een onderdeel is van de applicatie.

     


    De 7 tips

    1. Tip 1: Kies voor een puntensysteem. Het idee achter de klantenkaart is dat het gemakkelijk is voor de klant om te sparen. Bijvoorbeeld een beloning na een bepaald aantal bezoeken of na een bepaald bedrag uitgegeven te hebben. Hoe gemakkelijker het is voor de klant om iets bij elkaar te sparen hoe sneller de klant terug zal komen.
    2. Tip 2: Behalve het sparen voor punten kunt u de klant ook laten sparen voor een bepaalde status. De VIP status is door de klant een gewilde status, hieraan zitten dan voordelen, bijvoorbeeld: speciale koopavonden, meer informatie over een product krijgen of een betere service.
    3. Tip 3: Een voordeelsysteem. U kunt de klant een soort strippenkaart aanbieden waarin de klant 10 bezoeken koopt, maar voor 9 bezoeken betaald zodat de klant zeker weet dat hij/zij een gratis bezoek krijgt (mits de klant hiervan gebruik maakt). Op deze manier heeft u het geld vast in de kas en heeft u 10% korting gegeven aan de klant.
    4. Tip 4: Partnerships met andere bedrijven. Stel dat u een kapperszaak bezit, een andere ondernemer die u kunt runt een schoonheidssalon kunt u een partnership aangaan waarin jullie combinatie deals aanbieden. U bied de klant voor één bedrag een kappers- en schoonheidssalonbezoek.
    5. Tip 5: Verras de klant. Klanten houden van verrassingen en spellen, speel hier op in. Stel de klant heeft een volle kaart, laat de klant dan aan een raad draaien waaruit de prijs komt die de klant wint.
    6. Tip 6: Als uw klanten loyaal aan uw bedrijf zijn zullen ze een ambassadeur zijn van uw bedrijf, mond op mond reclame dus. Als een klant een volle spaarkaart heeft en het cadeau dat u weggeeft maakt de klant erg blij zal de klant dit aan zijn/haar netwerk vertellen wat gratis reclame is!
    7. Tip 7: Het belangrijkste is dat alle kanalen op elkaar afgestemd zijn, de klantkaart moet eigenlijk in een mobiele applicatie zitten. Hiermee wordt bereikt dat de klant de kaart nooit kwijt zal raken en meerdere keren per dag uw logo voorbij ziet komen.

     

     
    loyaliteitsprogramma-gouden-tip
    mobiel-loyaliteitsprogramma-smartphone
    Loyaliteitsprogramma-roi


    Meer informatie over het klantenkaart systeem?

    Wilt u meer informatie over het klantenkaart systeem, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>